Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/10923/26511
Type: Monografia
Title: Conversações em rede: uma análise da interação da Editora Pipoca & Nanquim com seus fãs-clientes nas plataformas digitais
Author(s): Paulo, Carolina Luz
Advisor: Sandini, Silvana Maria
Issue Date: 2021
Keywords: INTERAÇÃO
PLATAFORMAS DIGITAIS
REPUTAÇÃO
PIPOCA & NANQUIM
PROPAGABILIDADE
INTERACTION
DIGITAL PLATFORMS
REPUTATION
PIPOCA & NANQUIM
PROPAGABILITY
Abstract: Este é um trabalho sobre a interação da empresa Pipoca & Nanquim com seus respectivos fãs-clientes nas plataformas digitais YouTube e Facebook. Objeto dessa pesquisa é representado pelo canal no YouTube da Editora Pipoca & Nanquim, pela sua página oficial no Facebook, e pelos canais no YouTube 2quadrinhos e Comix Zone e seus grupos no Facebook. A partir disso, foi desenhado o problema de pesquisa: “Como ocorre a interação da empresa Pipoca & Nanquim com seus respectivos fãs-clientes, nas plataformas digitais YouTube e Facebook; e, por conseguinte, se os conteúdos expostos interferem em sua reputação como editora?” Para tanto foram aplicadas as técnicas de pesquisa bibliográfica e documental para obter informações sobre a Editora Pipoca & Nanquim, a sua interação e a de seus fãs-clientes nas plataformas digitais YouTube e Facebook. O estudo continua com a realização da análise de conteúdos publicados pela Pipoca & Nanquim, pela Comix Zone e pelo 2quadrinhos, para compreensão de como ocorre a interação da empresa Pipoca & Nanquim com seus fãs-clientes, nas plataformas digitais YouTube e Facebook. Os resultados indicam que no YouTube, a interação ocorre por meio da publicação de vídeos no canal da Editora, com informações de interesse para os públicos fãs (quadrinhos, games, cinema e tecnologias), além da divulgação e promoção das obras de seu catálogo. Já no Facebook, a interação ocorre pelo compartilhamento desses conteúdos em sua página oficial. Os conteúdos expostos impactam na reputação da editora e a interação apresenta propagabilidade, elementos da comunicação humanizada e da conversação em rede.
This is a work about the interaction of the company Pipoca & Nanquim with their respective fan-clients on the digital platforms YouTube and Facebook. The object of this research is represented by the YouTube channel of publishing company Pipoca & Nanquim, by its official page on Facebook, and by the YouTube channels 2quadrinhos and Comix Zone and their groups on Facebook. Based on this, the research problem was designed: “How the interaction between the company Pipoca & Nanquim and its respective fan-customers occurs on the digital platforms YouTube and Facebook; and, therefore, if the exposed contents interfere with your reputation as a publisher?” For this purpose, bibliographic and documentary research techniques were applied to obtain information about publishing company Pipoca & Nanquim, its interaction and that of its fan-clients on the digital platforms YouTube and Facebook. The study continues with the analysis of contents published by Pipoca & Nanquim, Comix Zone and 2quadrinhos, in order to understand how the interaction between the company Pipoca & Nanquim and its fan-customers occurs on the digital platforms YouTube and Facebook. The results indicate that on YouTube, interaction occurs through the publication of videos on the publishing company's channel, with information of interest to the fan audience (comics, games, cinema and technologies), in addition to the dissemination and promotion of the works in its catalogue. On Facebook, the interaction occurs by sharing these contents on its official page. The exposed contents impact the publisher's reputation and the interaction presents propagation, elements of humanized communication and network conversation.
URI: https://hdl.handle.net/10923/26511
Appears in Collections:TCC Relações Públicas

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2021_1_CAROLINA_LUZ_PAULO_TCC.pdfTexto completo6,9 MBAdobe PDFOpen
View


All Items in PUCRS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, and are licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License. Read more.