Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/10923/26336
Type: | Monografia |
Title: | Fotojornalismo de guerra: a guerra civil Síria e a desconstrução da objetividade fotográfica |
Author(s): | Antunes, Nathan Tortorela |
Advisor: | Seidl, Eduardo |
Issue Date: | 2019 |
Keywords: | FOTOJORNALISMO SIGNOS GUERRA CIVIL SÍRIA CONSTRUÇÃO DA REALIDADE PHOTOJOURNALISM SIGNS SYRIAN CIVIL WAR REALITY CONSTRUCTION |
Abstract: | O presente Trabalho de Conclusão de Curso tem por objetivo desmistificar o processo fotográfico como algo meramente intuitivo e despretensioso no âmbito do fotojornalismo de guerra. Visa desvelar as diferentes etapas de construção da imagem utilizadas para transmitir uma mensagem pré-estabelecida, sustentadas pela intenção inicial do fotojornalista. Para compreender a fotografia foi traçado uma pequena trajetória histórica, apontando os períodos de grande importância para o desenvolvimento tecnológico e do fazer fotográfico. O impacto da fotojornalismo de guerra na imprensa e na sociedade ao longo das décadas é evidenciado para destacar sua influência sobre o público. Por fim, uma análise das fotografias da Guerra Civil Síria, mais precisamente durante Batalha de Aleppo pela agência Reuters, foi realizada para desconstruir o mito da objetividade fotográfica em situações de conflito armado. The aim of the present Term Paper is to demystify the photographic process as something merely intuitive and unpretentious in the scope of photojournalism and war photography. Aims to unveil the different phases of image construction used to transmit a pre-established message, structured by the photojournalist initial intentions. To understand photography, was traced a historical trajectory, pointing the periods of great importance for technological development and photographic activity. The impact of war photography on the press and society through the decades is shown to highlight its influence upon the public. Lastly, a photograph analysis of the syrian civil war, most precisely the Battle for Aleppo by news agency Reuters, it was made to deconstruct the myth of photographic objectivity in armed conflict situations. |
URI: | https://hdl.handle.net/10923/26336 |
Appears in Collections: | TCC Jornalismo
|
All Items in PUCRS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, and are licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License. Read more.