Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/10923/7875
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorAurora Amélia Brito de Miranda-
dc.contributor.authorBeatriz Gershenson-
dc.contributor.authorCândida da Costa-
dc.contributor.authorLisélen de Freitas Àvila-
dc.contributor.authorMaria Jacinta Jovino Carneiro da Silva-
dc.contributor.authorSelma Maria Muniz Marques-
dc.date.accessioned2016-03-21T14:14:03Z-
dc.date.available2016-03-21T14:14:03Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifier.issn0104-8740-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10923/7875-
dc.description.abstractO artigo trata das inovações da legislação brasileira na política de atendimento socioeducativo aos adolescentes em conflito com a lei (SINASE), destacando avanços e desafios. Examina o papel da proteção social especial da Política de Assistência Social e do SUAS na execução das medidas socioeducativas. Tem como referência a pesquisa do Estado do Maranhão (UFMA), articulada ao Mapeamento Nacional do Atendimento Socioeducativo (SDH/PR/CONANDA) e as reflexões da equipe da PUCRS. Afirma diferentes questões a serem enfrentadas pelo atendimento socioeducativo, tais como: o reduzido número e a baixa qualificação dos recursos humanos; a incipiente articulação entre atores do Sistema de Garantia de Direitos; a ausência de intersetorialidade entre as políticas públicas e o reduzido financiamento para as medidas socioeducativas.pt
dc.description.abstractThe article discusses the innovations of Brazilian legislation on social educational care policy to adolescents in conflict with the law (SINASE), highlighting advances and challenges. It examines the role of the special social protection of Social Assistance Policy and the SUAS in the execution of social educational measures. Taking as reference the research of the State of Maranhão (UFMA), articulated to the national Mapping of Social Educational care (SDH /PR/CONANDA) and the reflections of the team of PUCRS. Different issues are affirmed to be faced by Social Educational care, such as: the reduced number and the low qualification of human resources; the incipient articulation between actors of the System of Guaranteed Rights; the absence of intersectoral collaboration among public policies and the reduced funding educative measures.en_US
dc.language.isopt_BR-
dc.relation.ispartofRevista de Politicas Publicas (UFMA)-
dc.rightsopenAccess-
dc.subjectPolítica Nacional de Assistência Social-
dc.subjectDireitos Humanos-
dc.subjectAdolescentes-
dc.subjectAtendimento socioeducativo-
dc.titleAdolescentes em Conflito com a Lei e Direitos Humanos: desafios para implementação do Sinase-
dc.typeArticle-
dc.date.updated2016-03-21T14:14:01Z-
dc.jtitleRevista de Politicas Publicas (UFMA)-
dc.volume18-
dc.issueEspecial-
dc.spage369-
dc.epage378-
Appears in Collections:Artigo de Periódico

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Adolescentes_em_Conflito_com_a_Lei_e_Direitos_Humanos_desafios_para_implementacao_do_Sinase.pdfTexto Completo262,72 kBAdobe PDFOpen
View


All Items in PUCRS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, and are licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License. Read more.