Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/10923/2267
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorGerbase, Carlosen_US
dc.contributor.authorXavier, Liângela Carreten_US
dc.date.accessioned2013-08-07T18:47:21Z-
dc.date.available2013-08-07T18:47:21Z-
dc.date.issued2006pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10923/2267-
dc.description.abstractEsta pesquisa apresenta uma base teórica, para analisar a questão da autoria cinematográfica e, com esta base, realiza um estudo sistêmico comparativo da performance do cineasta gaúcho Sérgio Silva em seus dois filmes, Anahy de Las Misiones e Noite de São João. O tema escolhido, de singular importância no âmbito da comunicação, possibilitou, principalmente, identificar nessas duas produções do cinema gaúcho, a partir de um estudo comparativo crítico, aqueles fatores determinantes da plasticidade pessoal desse autor/diretor. Tal característica permitelhe exercitar sua filosofia, ou seja, fazer cinema é permitir a articulada manifestação cultural de uma equipe de produção. Assim, foi possível constatar, no que o cineasta Sérgio Silva combina em suas obras cinematográficas, a individualidade do autor com o compartilhamento de tarefas, ações e responsabilidades com sua equipe de produção.pt_BR
dc.description.abstractThis research presents a theoretical base, to analyze the subject of the cinematographic authorship and, with this base, it accomplishes a comparative systemic study of the performance of the film director gaucho Sérgio Silva in his two films, Anahy de Las Misiones and Noite de São João. The chosen theme, of singular importance in the extent of the communication, made possible, mainly, to identify in those two productions of the gaucho movies , starting from a critical comparative study, those decisive factors of the personal plasticity of that author/director. Such a characteristic allows to exercise his philosophy, in other words, to do movies is to allow the articulate cultural manifestation of a production team. Like this, it was possible to verify in the one that the film director Sérgio Silva combines in their cinematographic works, the author's individuality with the sharing of tasks, actions and responsibilities with his production team.en_US
dc.language.isoPortuguêspt_BR
dc.publisherPontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sulpt_BR
dc.subjectCINEMA - RIO GRANDE DO SULpt_BR
dc.subjectSILVA, SÉRGIO - CRÍTICA E INTERPRETAÇÃOpt_BR
dc.titleA questão da autoria nos filmes de Sérgio Silva: diretor e equipe na construção da obra cinematográficapt_BR
dc.typemasterThesispt_BR
dc.degree.grantorPontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sulpt_BR
dc.degree.departmentFaculdade de Comunicação Socialpt_BR
dc.degree.programPrograma de Pós-Graduação em Comunicação Socialpt_BR
dc.degree.levelMestradopt_BR
dc.degree.date2006pt_BR
dc.publisher.placePorto Alegrept_BR
Appears in Collections:Dissertação e Tese

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
000345056-Texto+Completo-0.pdfTexto Completo854,05 kBAdobe PDFOpen
View


All Items in PUCRS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, and are licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License. Read more.