Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/10923/2036
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorGerbase, Carlosen_US
dc.contributor.authorHaussen, Luciana Fagundesen_US
dc.date.accessioned2013-08-07T18:45:35Z-
dc.date.available2013-08-07T18:45:35Z-
dc.date.issued2008pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10923/2036-
dc.description.abstractThis work is a comparative study of movies “24 hour party people”, Michel Winterbottom (2002), and "Deu pra Ti, anos 70", Nelson Nadotti and Giba Assis Brasil (1981), which tell stories of young people in different urban centres. The study intends identify the function of cinema as a representation of social and behaviors and trend of youth between the 70?s and 80?s decades. The analysis broach, in addition to the content of movies, the socio-historical situations of different places where the stories elapse, the conditions of production and the action of producers. Within this proposal, in perspective presented by Cultural Studies and by intersections between the cinematographic production and Social Communication, identifies the possible likeness of social and artistic scenarios from Manchester, England, and Porto Alegre, Brazil, during the period.en_US
dc.description.abstractO presente trabalho é um estudo comparativo dos filmes “A festa nunca termina” (24 hour party people), de Michel Winterbottom (2002), e “Deu pra ti, anos 70”, de Nelson Nadotti e Giba Assis Brasil (1981), que narram histórias de jovens em diferentes centros urbanos. O estudo pretende identificar o papel do cinema como representação do social e dos comportamentos e tendências da juventude entre as décadas de 70 e 80. A análise aborda, além do conteúdo dos filmes, as situações sócio-históricas dos distintos locais onde as histórias transcorrem, as condições de produção e o papel dos realizadores. Dentro desta proposta, na perspectiva apresentada pelos Estudos Culturais e pelas intersecções entre a produção cinematográfica e a Comunicação Social, verificam-se as possíveis semelhanças dos cenários sociais e artísticos de Manchester, na Inglaterra, e Porto Alegre, no Brasil, durante o período.pt_BR
dc.language.isoPortuguêspt_BR
dc.publisherPontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sulpt_BR
dc.subjectCINEMA - ASPECTOS SOCIAISpt_BR
dc.subjectCOMUNICAÇÃO SOCIALpt_BR
dc.subjectJUVENTUDEpt_BR
dc.subjectCULTURApt_BR
dc.title“Deu pra ti, anos 70” e “a festa nunca termina” (24 hour party people): juventude, cultura e representação do social no cinemapt_BR
dc.typemasterThesispt_BR
dc.degree.grantorPontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sulpt_BR
dc.degree.departmentFaculdade de Comunicação Socialpt_BR
dc.degree.programPrograma de Pós-Graduação em Comunicação Socialpt_BR
dc.degree.levelMestradopt_BR
dc.degree.date2008pt_BR
dc.publisher.placePorto Alegrept_BR
Appears in Collections:Dissertação e Tese

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
000400597-Texto+Completo-0.pdfTexto Completo491,84 kBAdobe PDFOpen
View


All Items in PUCRS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, and are licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License. Read more.