Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/10923/7569
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorTietzmann, Roberto-
dc.contributor.authorBernardes, Fernanda-
dc.date.accessioned2015-09-12T02:11:05Z-
dc.date.available2015-09-12T02:11:05Z-
dc.date.issued2015pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10923/7569-
dc.description.abstractWebdocumentários são obras que tratam do mundo histórico, sendo desenvolvidas para distribuição e fruição na World Wide Web. O objetivo do trabalho é compreender que tipo de participação é proposta para os usuários nesse novo gênero, traçando uma análise qualitativa da interação em webdocumentários. Foram selecionados dois webdocumentários com formatos distintos: Fort McMoney e Bear 71. Ambos são examinados de acordo com os conceitos de modos de interação proposto por Gaudenzi (2013), os modos de interação de Nash (2012), e a interação mútua e reativa de Primo (2000, 2011). Após a análise, apresentamos uma proposta que identifica três usos da interação em webdocumentários: reforçar/estabelecer o vínculo com o usuário, reforçar o argumento do autor, e partilhar a função do autor.pt_BR
dc.description.abstractWebdocumentaries are works regarding the historical world developed for distribution and fruition in the World Wide Web. The goal of this paper is to comprehend what kind of participation this new gender proposes for users, tracing a qualitative analysis of interaction in webdocumentaries. Two webdocumentaries with different formats were selected for analyses: Fort McMoney and Bear 71. Both were examined according to the modes of interaction proposed by Gaudenzi (2013), modes of interaction by Nash (2012) and mutual and reactive interaction, defined by Primo (2000, 2011). Following the examination we present a proposal identifying three uses of interaction in webdocumentaries: to reinforce/stablish bond between user and the work/subject depicted, to reinforce the author’s argument, and to share the author’s role.en_US
dc.language.isoPortuguêspt_BR
dc.publisherPontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sulpt_BR
dc.rightsopenAccessen_US
dc.subjectCOMUNICAÇÃO SOCIALpt_BR
dc.subjectWORLD WIDE WEBpt_BR
dc.subjectINTERNET - INTERAÇÃOpt_BR
dc.subjectWEBDOCUMENTÁRIOSpt_BR
dc.titleWebdocumentário e as funções para a interação no gênero emergente: análise de Fort McMoney e Bear 71pt_BR
dc.typemasterThesispt_BR
dc.degree.grantorPontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sulpt_BR
dc.degree.departmentFaculdade de Comunicação Socialpt_BR
dc.degree.programPrograma de Pós-Graduação em Comunicação Socialpt_BR
dc.degree.levelMestradopt_BR
dc.degree.date2015pt_BR
dc.publisher.placePorto Alegrept_BR
Appears in Collections:Dissertação e Tese

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
474717 - Texto Completo.pdfTexto Completo2,81 MBAdobe PDFOpen
View


All Items in PUCRS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, and are licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License. Read more.